مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23309 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

وقتي دعوا مي شود يا فردي بيمار مي شود، دچار ترس و رنگ پريدگي مي شوم،مرا راهنمايي كنيد.
اين پديده بيشتر جنبه محيطي و تربيتي دارد و مقداري در باطن شما رسوخ كرده است. براي حل اين مشكل؛ نخست: پديده هايي را كه از آن مي ترسيد براي خود تحليل كنيد. خواهيد ديد كه تقريباً همه موارد آن، واهي و بدون دليل است. دوم: اين كه با افراد شجاع و نترس معاشرت داشته باشيد. سوم: اين كه هرگاه از چيزي ترسيديد، به جاي آن كه ترس را ادامه دهيد، بر آن غلبه كنيد؛ يعني، خود را وارد آن صحنه كنيد، تا ترس شما از ميان برود. حضرت علي(ع) فرمود: «هرگاه از چيزي ترسيدي، خود را در آن بيفكن». چهارم: اين كه همواره به خود تلقين كنيد كه از چيزي وحشت نداريد و همه ترس هاي شما بي مورد بوده است و آخر اين كه از خداوند بخواهيد تا قدرت تفوّق بر اين خصلت را به شما عنايت كند. براي غلبه بر ترس سعي كنيد كه جاي ترس را به اعتماد بدهيد. اول، آن كه ترس واقعي نهفته در پشت ترس فعلي تان را بشناسيد و آن وقت ترس اصلي خود را به عنوان افسانه اي از بين ببريد و هر وقت كه بدان فكر مي كنيد بگوييد اين ترس پنهاني در واقع افسانه است نه واقعيت، در اين صورت ترس شما هر اندازه كه شديد باشد باز به صورت يك دروغ در نظرتان جلوه گر خواهد شد، زيرا واقعيتي ندارد. دوم، اين كه متوجه باشيد كه ترس شما در طي ساليان متمادي به صورت يك عادت در آمده است نگذارد شما آرامش كامل داشته باشيد بنابراين اين عادت بد را بايد ترك كنيد وبايد با ترس يا واقعه ترسناك خودتان را مواجه كنيد. مثلاً در زمان دعوا بايد بدانيد كه درگيري يك امر غيرقابل تصور نيست و بايد سعي در مقابله با آن داشته باشيد. ترس موجب بي قراري مي شود و شخص اگر موردي براي ترسيدن هم نداشته باشد مثلاً نكند چنين يا چنان شود را براي خود مجسم مي كند و براي خودش ترس مي تراشد، بنابراين بايد سعي كنيد در چنين مواقعي دراز بكشيد و يكايك قسمت هاي بدنتان را به حال خود رها كنيد، عضلاتتان را شل نماييد. فكرتان را به هيچ چيز متوجه نكنيد و يا اگر متوجه كرديد خاطرات خويش زندگي تان را مرور كنيد. روزي دو سه بار به همين قسم روح و جسمتان را استراحت دهيد از جملات خودآموزي استفاده كنيد. مثلاً با خود بگوييد هر وقت دچار وحشت شوم اين امر نشانه آن است كه خود را آدم خوبي بدانم و يقين داشته باشم كه به زودي آرامش به دست خواهم آورد. كلمات مثبت را دائم تكرار كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.